We Are Humans
logo
We Are Humans är ett företag som brinner för annons- och konverteringsoptimering. Vi älskar det vi gör och gör det vi älskar. Vill du få dina annonser i sociala medier att nå nya höjder?
Kontakta oss gärna för att få veta mer.
Vi vet att vi inte kan växa om inte ni växer. Vi arbetar på era villkor och enligt era företagsmål. Se oss inte som konsulter, se oss som en del av gänget.

SE: +46706840103

DK: +4531219155

SE: info@wearehumans.se

DK: info@wearehumans.dk

info@wearehumans.se

Top

Blogg

Vill du veta vad som händer inom Facebook och Instagram annonsering? Vill du vara bland de första som får reda på uppdateringar som görs? Då har du kommit rätt. Vi uppdaterar ständigt vår blogg om aktuella ämnen för just det som vi är bäst på.

Att annonsera på Facebook kan alla. Men hur blir det egentligen riktigt bra? Hur står man ut ur bruset och skapar en Facebook-annons som ökar din ROI? Denna artikel är för dig som ställt dig just dessa frågor. Här listar vi 7 grymt enkla tips som garanterat konverterar dina Facebook-annonser och ökar din försäljning.Trevlig läsning!Psst, glöm inte punkt nr.6, enligt mig är det den viktigaste punkten.  1. Hur du konverterar dina Facebook-annonser med hjälp av dina kunder! Hoppas...

Vill du skapa annonser som säljer? Att ingen kan allt är allmänt känt, även om man skulle vilja. Vi vet att Facebook för företag är en djungel. Det finns otroligt många olika val att göra. Den största anledningen att anlita en Facebookbyrå är att vi kan det mesta inom Facebookannonsering. Genom att anlita en Facebookbyrå frigör du tid. Tid som du istället kan lägga på det som du är bäst på.Vi får ofta frågan om varför...

När man annonserar på Facebook drar man nytta av att få visa sina annonser för en väldigt riktad målgrupp. Genom att annonserna visas i mottagarens egna flöde är chansen större att mottagaren interagerar med annonsen. Detta till skillnad från många andra typer av annonser. Annonser på webbsidor och i sökmotorer blir betydligt oftare ignorerade av mottagaren. Facebook har nu släppt en ny sorts annons som är högintressant. Särskilt för den som vill synas med sina produkter...

Facebook är en fantastisk plattform för marknadsföring. Speciellt för den som bedriver e-handel. Genom kampanjer på Facebook kan man nå ut med sin annonsering till specifika målgrupper. Man kan rikta sina annonser mot specifika geografiska områden, åldrar och kön och olika intressen. Läs gärna artikeln här för att kunna välja den rätta målgruppen för din annonsering. Tyvärr blir inte alla som besöker din e-handel automatiskt kunder. Somliga besöker din sida utan att handla något. Andra kanske...

Det finns mycket som man kan tänkas vilja annonsera, men det finns mycket att tänka på. Allting går inte att annonsera på Facebook. Har du koll på vad du får och inte får annonsera? Eller hur du får eller inte får annonsera på Facebook? De annonseringspolicies som finns, finns för att säkerställa att det innehåll som visas på Facebook är lämpligt.Annonseringspolicies Innan en annons visas på Facebook eller Instagram går den igenom en process där det kontrolleras att...

För att kunna skapa vinnande annonser måste du veta allt om de du riktar dig till. Genom att använda dig av Facebooks målgruppsinsikter kan du göra just det. Om du vill veta allt om din målgrupp är det här verktyget du ska använda dig av. Titta runt och få reda på saker om din målgrupp som du tidigare bara kunnat drömma om. Dessa insikter hjälper dig att optimera dina annonser för din målgrupp. Läs gärna vår...

Vill du öka ditt företags intäkter? Så klart du vill! Använder du dig av rätt målgrupp för att kunna göra det? En anpassad målgrupp, eller custom audience, är ett målgruppsalternativ som riktar sig på personer som på ett eller annat sätt redan känner till eller har någon koppling till ditt företag. Genom att använda en custom audience kan du använda dig av information som du redan har. Du kan nå en en målgrupp baserat på de...

Du vet säkert att Facebook-video är en viktig del i ditt annonseringsarbete. Men håller du koll på när Facebook uppdaterar videovisningarna? Och framför allt, hur påverkar de ditt marknadsföringsarbete? Facebook har uppdaterat hur videor visas. Läs vidare för att se vad som har ändrats, och hur det påverkar dig.Mycket kan hända på ett år! Facebooks egna studier från förra året visade att så många som 80% föredrar att titta på video utan ljud. Så deras uppdatering,...

Du har säkert en god uppfattning om vilken bild, text och rubrik som kommer att tilltala just DIN målgrupp. Särskilt om du har använt Facebooks målgruppsinsikter. Men kan du till du 100 % lita på vad DU tycker är en "bra"  Facebook-annons? Eller ska du lyssna på din målgrupp?Med A/B-tester kan du ta reda på vilket innehåll och vilken Facebook-annons som målgruppen gillar, delar, kommenterar, klickar på och inte minst vad som får dem att köpa...

Alla vill göra det bästa av sina marknadsföringssatsningar i sociala medier. Det är enkelt att svara "ja" på frågan om man vill skapa innehåll som engagerar, och framför allt konverterar. Men, har du någon gång funderat på vad du gör, men ännu viktigare, inte gör med dina marknadsföringssatsningar? Sociala medier Marknadsföring i sociala medier är ett otroligt kraftfullt verktyg, ett verktyg som verkligen kan lyfta dig och ditt företag. Men det finns vissa fallgropar som måste undvikas för att lyckas....